02.02.2012

Z Kraju Wschodzącego Słońca




Jak zapewne zdążyłyście zauważyć, jestem wielką miłośniczką Japonii - jej tradycji, muzyki, kultury i popkultury. Wiele radości sprawia mi pisanie artykułów do poświęconego Japonii magazynu Torii. Kolekcjonuję także różne rzeczy pochodzące z tego odległego kraju, w szczególności ozdobne pałeczki do ryżu. Mam ich kilkanaście par i nie zamierzam na tym poprzestać :) Bardzo podoba mi się również japońska ceramika, dlatego nie mogłam sobie odmówić nabycia czarki do herbaty. Japończyków cechuje niesamowita dbałość o szczegóły oraz zamiłowanie do dekoracji, dlatego nawet tak pospolita rzecz jak wykałaczki z ostatniego zdjęcia są elegancko zapakowane.

11 komentarzy:

  1. Dziękuję serdecznie!Kolorystyka piękne, pozdrawiam i życzę milusiego dnia.!papa

    OdpowiedzUsuń
  2. odwiedź zatem stronę http://moligami.blogspot.com/ znajdziesz tam wiele inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem wielbicielką japońskiej stylistyki, ale doceniam kunszt i staranność wykonania przedmiotów, które są dziełem tej kultury. Dla mnie to inny, specyficzny świat, którego nie rozumiem. Mogę tylko podziwiać ;-) Ściskam czule!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój syn od roku uczy się Aikido, ostatnio zostawił swój boken na treningu i żeby odzyskać go sensey kazał napisać mu co się stanie z samurayem który zgubi swój miecz. Oczywiście tego dnia kiedy Mikołaj miał pisać to wypracowanie urządziliśmy sobie wieczór japoński i takich przedmiotów nam wtedy zabrakło. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, Anabel, ale się cieszę, że do Ciebie trafiłam! :) Ja również kocham japońskie klimaty, powoli poznaję tamtejszą kulturę i marzę o odwiedzeniu Japonii... Śliczne masz te drobiazgi!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja już kiedyś Ci mówiłam,że mnie z Japonii to podobają się różniaste produkcje anime... wszystko przez Sailor Moon :D

    OdpowiedzUsuń
  7. I saw this toothpick case for the first time :)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne, japońskie dodatki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne! Zwłaszcza figurka.
    Uwielbiam japońskie drobiazgi i sztukę

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne, zwłaszcza figurka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oj tak, ciekawy to kraj:)

    OdpowiedzUsuń