27.08.2012

Wsi spokojna, wsi wesoła






Weekend minął mi pod znakiem wojaży. Wybrałam się do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Dzisiaj zatem pierwsza część relacji. Już po drodze zachwyciły mnie tak charakterystyczne dla Mazowsza ogławiane wierzby. Pierwszym punktem wycieczki był ratusz w Sierpcu, gdzie obejrzałam wystawę poświęconą powstaniu skansenu i zaopatrzyłam się w foldery. A za bramą skansenu czekał już zupełnie inny świat - sielski krajobraz, zapach starego drewna, gdakanie kurek i wnętrza chat zostawione, jakby mieszkańcy przed chwilą wyszli do pracy w polu. Urzekły mnie okiennice, wycinanki z bibuły zamiast firanek, stare domowe sprzęty i kolorowe pająki pod sufitami.

15 komentarzy:

  1. piękne są te okiennice ... zamierzam w przyszłości zrobić je u siebie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam skanseny własnie za ich zapach i klimat...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie klimaty....piękny ten skansen ...pozdrawiam pa....

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam skanseny ale w tym sierpeckim jeszcze nie byłam... pozdrawiam!
    http://maneruki.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny skansen.
    Jakże bym chciała mieć takie cudo tylko dla siebie...
    rozmarzyłam sie

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Mazurach (a raczej na Warmii) jest przepiekne Muzeum Wsi w Olsztynku, tam tez warto wstapic, bedac w okolicy.
    Pozdrawiam cieplo
    B.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy to niebieskie wnętrze z pasiastą kapą nie jest cudowne kolorystycznie? Aż sie oczy same do niego śmieją :) I miło Cię widzieć :) Też lubię wycieczki do skansenów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Absolutnie sielskie klimaty - piękne ! Uwielbiam takie klimaty, a do muzeów sensu stricte serca jakoś nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niebieska chata jest absolutnie fantastyczna, a spedzenie tam choc troche czasu musialo byc bardzo relaksujace.
    pozdrawiam
    ps:skrocilas wlosy????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, podcięłam włosy miesiąc temu w dzień imienin :)

      Usuń
  10. Uwielbiam skanseny, muszę zapamiętać miejsce, może kiedyś będzie okazja.
    Pozdrawiam, piekne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia. Śliczne:)
    Ślę słoneczne pozdrowienia i uśmiech serca pozostawiam*
    Życzę miłego dnia.
    Peninia ♥

    http://peniniaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O w tym niebieskim domku mogłabym zamieszkać! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczne miejsce! Urzekła mnie ta niebieska chata :) Też odwiedzamy z Mężem skanseny, ostatnio był toruński i lubelski - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, jaki cudne zdjęcia, jaki skansen... tak się zrobiło sielsko, anielsko...

    OdpowiedzUsuń