20.10.2012

Czas chryzantem





Znów mamy śliczny jesienny weekend. W ogrodach królują dalie, astry, miechunki, zimowity i oczywiście chryzantemy. Mimo, iż przywykliśmy do ich widoku głównie na cmentarzach, to przecież są to kwiaty jak każde inne i stanowią piękną ozdobę ogrodu, balkonu czy mieszkania. W Japonii natomiast stylizowany kwiat chryzantemy to herb cesarski. Pewnie każdy kojarzy też piosenkę "Chryzantemy złociste" Zbigniewa Maciejowskiego. A ja bez chryzantem po prostu nie mogę wyobrazić sobie jesieni, podobnie jak bez kasztanów czy wrzosów.

7 komentarzy:

  1. Śliczne chryzantemy....ja bardzo lubię te kwiaty...Cieplutkiej niedzieli pa...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez je lubię! Rozpieszcza nas jesień w tym roku kolorami:). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam chryzantemy, pamiętam jak kiedyś (oj dawno to było...) znajowa w pracy obraziła się na nas kiedy wręczylismy jej piękny bukiet chryzantem na imieniny (15 października jest Teresy)...
    Ja mam taki bukiet w domu przez całą jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dziś przypomniała mi się ta piosenka,kiedy na Starówce zobaczyłam ładne kompozycje w misach-żółte chryzantemy,obsadzone dookoła srebrnymi mrozami.Piękny widok plus słoneczko,czego chcieć więcej?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiaty piękne, wspaniała piosenka, napawają mni nostalgią za ludźmi, których nie mogę już przytulić a którzy na zawsze będa ze mną.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero były astry, a tu już czas chryzantem. Czas ucieka, trudno mi za nim nadążyć. Codzienność odmierzają tygodnie pracy, a natura i tak zyje swoim rytmem :)

    OdpowiedzUsuń