29.04.2013

Z dawnych lat




Przy okazji mycia okien i domowych porządków wygrzebałam kilka staroci. Fotografie z dawnych lat, starą pieczątkę i kościany wisiorek. Do pieczątek mam równą słabość co do drewnianych szpulek na nici. Kiedy byłam dzieckiem, uwielbiałam się bawić jednymi i drugimi. Odwiedzałam w pracy babcię i mamę, i zaraz wyciągałam z szuflad pieczątki. A w domu otwierałam starą wielką puszkę po herbacie, w której babcia trzymała szpulki i mnóstwo pięknych guzików, i udawałam, że właśnie znalazłam skrzynię z pirackim złotem. Teraz, z perspektywy czasu, to były prawdziwe skarby. Niestety szpulki i guziki przepadły. Pochłonął je bezlitosny czas, gdy wszystko co stare stawało się zbędne i dla nikogo prócz mnie nie miało wartości. Nie zdążyłam niczego schować, by uratować przed wyrzuceniem. Jakimś cudem zachowało się tylko kilka drobiazgów. Teraz pilnuję, by nic więcej nie zostało wyrzucone. Nawet w niepozornym przedmiocie kryje się dla mnie piękno.

8 komentarzy:

  1. wspaniałe, stare zdjęcia...
    ja niestety nie mam czym się pochwalić... mam tylko 2 sztuki ( przynajmniej na teraz )

    OdpowiedzUsuń
  2. Starocie super....kawał historii... Pozdrawiam , miłego tygodnia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak w starych przedmiotach tkwi nieprzemijajace piekno. I ja rowniez pieczolowicie je zbieram i przechowuje.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tak oprawione zdjęcia.Zawsze na Kole mam zamiar kilka zakupić.Ale Twoje pamiątki są bezcenne,bo rodzinne:)Ja również żałuję,ze tyle rzeczy w rodzinie zostało wyrzuconych.Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne, stare fotografie, warte wyeksponowanioa na scianie. Mam 3 zdjecia moich przodkow z konca XIX w., musze sie nimi w koncu zajac i gdzies powiesic.
    sciskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia i pamiątki. Też mam sentyment do takich bibelotów. Niestety nie udało się ocalić rodzinnych zdjęć.:-(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też bardzo żałuję, że mnóstwo takich uroczych bibelotów wylądowało w śmietniku. Ale teraz nie dopuszczam do tego :)

    OdpowiedzUsuń